Διαδίκτυο…

Πόσοι γνωρίζουμε το διαδίκτυο? Και πόσοι νομίζουμε πως το γνωρίζουμε?

Ίσως είναι μια καλή ερώτηση για να σας βάλει να αναρωτηθείτε…

Η δική μου άποψη πάνω σε αυτό το ερώτημα είναι πως κάνεις μας δεν γνωρίζει άψογα το διαδίκτυο.. Και ποτέ κανείς μας δεν θα το γνωρίσει..

Ας μην μιλάμε όμως τόσο γενικά.. Ας μιλήσουμε για συγκεκριμένες δυνατότητες του διαδικτύου οι οποίες μας αφορούν και μας βοηθάν στον επαγγελματικό τομέα…

Ας δούμε επιτέλους τα πράγματα όπως πραγματικά είναι…

Πωλήσεις…

Πωλήσεις λοιπόν… Πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού μας καταστήματος ή μέσω της ιστοσελίδας μας.. Ένας τρόπος να διευρύνουμε το πελατολόγιο μας, ένας τρόπος να ενημερώσουμε τους πελάτες μας για νέα προϊόντα και υπηρεσίες.. Ένας τρόπος να τους ευχαριστήσουμε!

Ας ξεκαθαρίσουμε 2 πράγματα…

  1. Ένα Website δεν σημαίνει μόνο «βγάζω λεφτά» από αυτό.. Ένα website εξυπηρετεί τους επισκέπτες του με κάθε τρόπο ώστε να μένουν ευχαριστημένοι που επέλεξαν τις δικές μας υπηρεσίες. Είτε κάνουν αγορά είτε όχι! Είναι σαν να μπαίνει κάποιος μέσα στο μαγαζί σας για να κοιτάξει τα προϊόντα σας..Έτσι απλά και μόνο να τα κοιτάξει .. Πως θα του φερθείτε?
  2. Το ότι έχουμε ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρονικό κατάστημα δεν σημαίνει πως πρέπει και να πουλάει απο μόνο του χωρίς την δική μας βοήθεια. Είναι σαν να ανοίγουμε ένα μαγαζί και να μην πηγαίνουμε να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας. Επόμενο είναι να κλείσει μέσα σε λίγους μήνες.. Ίσως και μερικές ημέρες..

Είναι μια απλή λογική… Όπως δουλεύουμε για να πετύχουμε το κάθε στόχο μας, έτσι πρέπει να δουλέψουμε και πάνω στο διαδίκτυο για να μας βοηθήσει. Δεν υπάρχει καμία νεράιδα του διαδικτύου που θα έρθει με το ραβδάκι της και θα μας φέρει επισκέπτες.

Δεν υπάρχει κανένας καλός σχεδιαστής που θα σας φτιάξει μια σελίδα η οποία θα είναι αυτό που όλοι πλέον λέτε.. «Θα φαίνομαι πρώτος στην Google?»… Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι η εξής.. ΑΝ ενημερώνετε την σελίδα σας σωστά και αν ακούτε τις συμβουλές του προγραμματιστή – σχεδιαστή που σας έκανε την ιστοσελίδα τότε θα έχετε και την ανάλογη εμφάνιση στην Google.

Αν πάλι την παρατήσετε στην μοίρα της από την πρώτη μέρα .. τότε όχι απλά δεν θα φαίνεστε στην πρώτη σελίδα της Google αλλά ούτε καν στην τελευταία. Θα είναι μια νεκρή ιστοσελίδα. Και η δική σας αντίδραση θα είναι η εξής.. «Δεν κάνει δουλειά η ιστοσελίδα, είναι πεταμένα λεφτά κλπ κλπ». Είναι η κλασική παροιμία που λένε.. «Όσα δεν φτάνει η αλεπού.. τα κάνει κρεμαστάρια».. Σκληρό ή όχι.. είναι η αλήθεια…

Όπως ένα κανονικό κατάστημα χρειάζεται την διαχείριση του, έτσι και μια ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται την ανάλογη προσοχή και ενημέρωση. Πόσο μάλλον όταν έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό όπως και πολύ μεγαλύτερο ανταγωνισμό.

Μην μπερδεύετε τα Social Media (Facebook, Twitter κλπ ) με μια επαγγελματική ιστοσελίδα.

Ίσως το μεγαλύτερο λάθος των περισσότερων επαγγελματιών είναι ότι πιστεύουν πως δεν χρειάζονται μια επαγγελματική ιστοσελίδα όταν υπάρχει η σελίδα τους στο Facebook.. Μεγάλο λάθος…

Θα σας εξηγήσω αμέσως το γιατί….

1. Η ιστοσελίδα σας ανήκει

Έχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις που τα προφίλ κάποιων επιχειρήσεων στα social media απενεργοποιήθηκαν χωρίς κάποιο προφανή λόγο. Το περιεχόμενο των προφίλ διαγράφτηκε εντελώς και οι επιχειρήσεις δεν είχαν πια κάποια άλλη παρουσία στο διαδίκτυο. Ο χρόνος και τα χρήματα που είχαν διαθέσει για να προσελκύσουν τα πολυπόθητα Like πήγαν χαμένα.

Το προφίλ ή η σελίδα σας για παράδειγμα στο Facebook, δεν είναι παρά μέρος μιας μεγαλύτερης ιστοσελίδας που ανήκει καθαρά και μόνο στην εταιρία Facebook η οποία έχει το δικαίωμα να κάνει ότι αλλαγές θεωρεί ότι θα τις φέρουν περισσότερα κέρδη. Είναι εξάλλου και αυτή μια επιχείρηση με στόχο το κέρδος.

Μια ιστοσελίδα που έχει φτιαχτεί ειδικά για εσάς, είναι ένας χώρος στο internet που σας ανήκει και μπορείτε να προσαρμόσετε στα δικά σας μέτρα και να βάλετε ότι και όσο περιεχόμενο θέλετε. Και το βασικότερο, είναι στο χέρι σας να την κρατήσετε για πάντα.

2. Μηχανές αναζήτησης και SEO

Τα social media αν και εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, δεν έχουν την ίδια βαρύτητα που έχουν οι κανονικές ιστοσελίδες. Στην δική σας ιστοσελίδα μπορείτε να επιλέξετε σε ποιες λέξεις κλειδιά θα στοχεύσετε και στο πως θέλετε να σας βρίσκουν οι χρήστες καθώς και να κάνετε όσες ενέργειες χρειάζονται για να πετύχετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Κάντε και οι ίδιοι μια δοκιμή. Πηγαίνετε στο Google και ψάξτε κάτι που σας ενδιαφέρει (π.χ. αγορά φωτογραφικής μηχανής). Τι βλέπετε; Πόσα από τα αποτελέσματα είναι προφίλ σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και πόσα οδηγούν σε επαγγελματικές ιστοσελίδες;

3. Τα social media έχουν περιορισμούς

Όπως είπαμε και παραπάνω οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ανήκουν στις αντίστοιχες εταιρίες και όχι στα μέλη τους. Αυτό σημαίνει ότι έχουν αρκετούς περιορισμούς τους οποίους πρέπει να σέβονται οι χρήστες τους. Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να επέμβετε παρά μόνο σε μικρό βαθμό, στην εμφάνιση του προφίλ σας. Ή δεν υπάρχει η δυνατότητα να ανεβάσετε ότι αρχεία μπορεί να χρειαστούν οι πελάτες σας, όπως τα pdf χωρίς την χρήση τρίτων εφαρμογών.

Μια εταιρική ιστοσελίδα όμως έχει ελάχιστους περιορισμούς και μπορεί να έχει ακριβώς τις δυνατότητες που χρειάζεστε και που θα βοηθήσουν τους εν δυνάμει πελάτες σας.

4. Ανταγωνισμός και διαφημίσεις

Αν οι ανταγωνιστές σας έχουν εκτός από την σελίδα τους στο Facebook και μια επαγγελματική ιστοσελίδα είναι πολύ πιθανό να σας “πάρουν” τους πελάτες μέσα από τα χέρια. Σίγουρα η ιστοσελίδα θα τους δώσει περισσότερες πληροφορίες για αυτό που ψάχνουν και θα τους δημιουργήσει ένα αίσθημα εμπιστοσύνης, βλέποντας ότι η επιχείρηση έχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς. Μην ξεχνάτε ότι ένα δωρεάν προφίλ στο Facebook είναι κάτι που μπορεί να έχει ο καθένας.

Κάτι ακόμα που θα πρέπει να σκεφτείτε είναι το γεγονός ότι την στιγμή που κάποιος χρήστης κοιτάζει την σελίδα σας στο Facebook βλέπει συγχρόνως στα δεξιά διαφημίσεις που μπορεί και να ανήκουν στον ανταγωνιστή σας. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί στην δική σας ιστοσελίδα.

5. Στατιστικά στοιχεία

Αν και τα social media δίνουν πια αρκετές πληροφορίες για την χρήση των προφίλ σας από τους επισκέπτες δεν φτάνουν σε καμιά περίπτωση τις δυνατότητες που προσφέρουν τα συστήματα ανάλυσης στατιστικών των ιστοσελίδων. Έχοντας πρόσβαση σε λεπτομερή στατιστικά μπορούμε να καταλάβουμε τις αντιδράσεις των χρηστών και να προβούμε σε αντίστοιχες αλλαγές.

6. Δείξτε επαγγελματισμό και σταθερότητα

Για να σας εμπιστευτούν οι χρήστες του internet θα πρέπει να δείξετε ότι κάνετε το καλύτερο για την επιχείρησή σας, ότι σας ενδιαφέρει να τους προσφέρετε μια ολοκληρωμένη εμπειρία, κάτι που δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την χρήση των social media. Το Facebook και τα άλλα social media θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για να φέρνουν επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας και όχι το αντίθετο. Εκεί θα μπορείτε να πληροφορήσετε τον κάθε επισκέπτη και να τον βοηθήσετε ώστε να προχωρήσει σε κάποια αγορά και να γίνει από επισκέπτης, πελάτης.

Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε την ιστοσελίδα σας με ένα φυσικό κατάστημα και τα προφίλ σας στα social media με καταχωρήσεις σε επαγγελματικούς καταλόγους. Τι γίνεται αν ο κατάλογος που έχετε την καταχώρησή σας, διακόψει την κυκλοφορία του; Πως θα σας βρίσκουν μετά οι πελάτες σας;

Σίγουρα η προβολή σε καταλόγους είναι σημαντική, αλλά είναι πιο σημαντική από το ίδιο το κατάστημά σας;

Μην πέσετε λοιπόν στην παγίδα του να δίνετε μεγαλύτερη βαρύτητα στο προφίλ σας στο Facebook από ότι στην ιστοσελίδα σας, αλλά χρησιμοποιείστε και τα δύο συγχρόνως για καλύτερα αποτελέσματα.

 Έχετε στα χέρια σας έναν διαδικτυακό κόσμο..

Δεν υπάρχει πλέον κατάστημα χωρίς τουλάχιστο έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή μέσα..

Παρατηρώ κάθε πρωί που πηγαίνω στην δουλειά μου σε αρκετά καταστήματα.. επαγγελματίες που περιμένουν πότε θα μπει ο επόμενος πελάτης μέσα στο κατάστημα τους, καθηλωμένοι μπροστά σε μια οθόνη σερφάροντας στο facebook και παίζοντας διάφορα παιχνίδια..

Παρ’όλα αυτά είμαι 100% σίγουρος πως βλέπουν κάποιες διαφημίσεις που τους ενδιαφέρουν και κάνουν απευθείας κλίκ.. Λειτουργούν ως καταναλωτές 100% όταν μπορούν να λειτουργήσουν σαν πωλητές αντί να παίζουν παιχνίδια.. (Η επική απάντηση πολλές φορές είναι.. «Δεν έχω χρόνο» η οποία φυσικά μένει και ασχολίαστη… )

Το αστείο όμως όλης αυτής της ιστορίας είναι πως σε πολλές επισκέψεις μου σε τέτοιου είδους καταστήματα αντιμετώπισα ανθρώπους οι οποίοι υποστήριζαν ότι το διαδίκτυο δεν μπορεί να τους βοηθήσει στον επαγγελματικό τομέα λέγοντας την φράση «Έλα μωρέ.. ποιος θα μπει στην ιστοσελίδα μου ή στο ηλεκτρονικό μου κατάστημα για να κάνει αγορές.. » και πολλές φορές την ώρα που το λέγαν αυτό μόλις είχαν κάνει το δικό τους κλίκ σε ένα προϊόν που τους ενδιέφερε.. Ειρωνεία?   Μεγάλη θα έλεγα…

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι οι επαγγελματίες είναι πως είμαστε ζωντανά παραδείγματα για την ερώτηση «πόσο χρήσιμη είναι μια ιστοσελίδα?».. Αν σκεφτούμε που ψάχνουμε κάθε φορά που θέλουμε να κάνουμε αγορά όλοι θα πούμε την ίδια λέξη.. Διαδίκτυο!

Πλέον για εμένα υπάρχουν 2 κατηγορίες επαγγελματιών πάνω στο κομμάτι του διαδικτύου..

  1. Αυτοί που προχωράνε μπροστά κυνηγώντας την δουλειά τους με καινοτόμες ιδέες..
  2. Αυτοί που μένουν πίσω περιμένοντας ένα θαύμα ή το κράτος να τους σώσει..

Εσείς διαλέγετε σε ποια κατηγορία θέλετε να είστε.. 

Με εκτίμηση προς όλους τους επαγγελματίες,

Σεϊρεκλίδης Νικόλαος

Arts&New Media Seireklidis

Βασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου 

Έδεσσα, Εγνατία 16 

Support